5 نکته حیاتی برای طراحی سایت شرکتی موفق که باید بدانید (2021)
امکان ندارد شرکت معتبری پیدا کنید که سایت نداشته باشد. در واقع سایت یکی از ابزارهای مهم برندسازی شرکتهای کوچک و بزرگ است. اگر شما نیز صاحب شرکتی هستید که سایت ندارد، همین امروز نسبت به طراحی سایت شرکتی خود اقدام کنید. البته قبل از آن این 5 نکته را بخوانید تا یک سایت شرکتی خوب و قوی داشته باشید.
فرقی نمیکند که طراحی سایت شرکتی خود را به شرکتهای طراحی سایت میسپارید، یا خودتان دستبهکار میشوید. یک سایت شرکتی قوی، مشخصات و اصولی دارد که اگر رعایت نشود باعث ضربه زدن به کسبوکار و زیر سوال رفتن برند شما خواهد شد. پس اگر طراحی سایت خود را به دست شرکتهای طراحی سایت میسپارید، حتما حواستان به این 5 نکته باشد تا بتوانید بهترین سایت را تحویل بگیرید.
1. در صفحه اصلی سایت محصولات یا خدمات شرکت را واضح و خلاصه بنویسید.
هر شرکتی محصولات یا خدماتی دارد که آنها را ارائه میکند و از فروش این محصولات یا خدمات درآمد کسب میکند. شما هم در صفحه اصلی سایت خود میتوانید خدمات و محصولات خود را خیلی خلاصه و در ابتدای صفحه معرفی کنید. برای این کار توصیه میشود عنوان خدمات و محصولات را بنویسید و زیر آن به توضیح مختصر در حد 30 کلمه در مورد آن محصول یا خدمت بپردازید. سعی کنید برای معرفی هر کدام از یک آیکون یا عکس کوچک و کم حجم استفاده کنید تا جلوه بصری بهتری داشته باشد.
این کار باعث میشود کاربری که سایت شرکت شما را میبیند، همان ابتدای صفحه مشخص شود کلیات خدمات و محصولات شما چیست و آیا این خدمات یا محصولات به درد او میخورد یا خیر. همچنین مهم است که این معرفی خلاصه در ابتدای صفحه باشد تا کاربر در سریعترین زمان ممکن با شرکت شما آسنا شود و نیاز نباشد به پایین بیاید و بعد از کلی گردش در سایت تازه متوجه شود شرکت شما چه کاری انجام میدهد.
در زیر 1 نمونه از معرفی خدمات را در صفحه اصلی سایت مدیر سبز میبینید که این اصول را رعایت کردهاست:
در صفحه اصلی سایت خودمان دایناوب نیز در صفحه اصلی، خدمات خود را خیلی خلاصه معرفی کردهایم.
2. در صفحه اصلی سایت خود ویدیو معرفی کوتاه شرکت خود را قرار دهید.
بعد از اینکه با استفاده از نکته اول خدمات خود را به صورت متنی معرفی کردید، حال نوبت آن است که با استفاده از ویدیو، شرکت خود و محصولات یا خدمات آن را در مدت زمان 1 دقیقه معرفی کنید. شاید با خودتان بگویید 1 دقیقه خیلی کم است اما مطمئن باشید اگر بیشتر از 1 دقیقه باشد، خیلی از افراد ویدیو معرفی شما را نمیبینند. زیرا کاربران حوصله ندارند چندین دقیقه وقت بگذارند تا با شرکت شما آشنا شوند.
بنابراین سعی کنید در کمترین زمان ممکن شرکت خود را در قالب یک ویدیوی 1 دقیقهای معرفی کنید. حتما در این ویدیو از کارمندان مختلف خود استفاده کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید تا ویدیو شما جذابیت لازم برای کاربران را داشته باشد. بهتر است برای ساخت ویدیو از یک تولید کنندهی ویدیوهای تبلیغاتی کمک بگیرید.
یادتان نرود که در کنار این ویدیو، متن با سایز بزرگی قرار دهید که نشان دهد این ویدیو در مورد چیست. همچنین در این متن سعی کنید عنوان جذابی بنویسید؛ مثلا “در 1 دقیقه با شرکت ما آشنا شوید”. اینگونه کاربر متوجه خواهد شد با دیدن این ویدیو میتواند با شرکت شما آشنایی پیدا کند.
3. طراحی سایت شرکتی خود را با استفاده از وردپرس انجام دهید و سایت خود را داینامیک کنید.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که به شما اجازه میدهد با استفاده از آن برای خود سایت بسازید. سایتی که با استفاده از وردپرس میسازید داینامیک و پویاست؛ به این معنی که هر زمان خواستید میتوانید مطالب و محتوای سایت را کم و زیاد کنید و به راحتی و بدون دانش کدنویسی، محتوای سایت خود را تغییر دهید.
در گذشته مرسوم بود برای سایت های شرکتی از قالبهای استاتیک استفاده میکردند که شامل یکسری کدهای html و css بود. محتوای روی اینگونه سایتهای شرکتی همیشه ثابت بود و برای اضافه کردن محتوای جدید باید دانش کدنویسی میداشتید یا از طراح سایت خود کمک میگرفتید. شاید در گذشته این روش، کمهزینهترین روش به شمار میرفت زیرا محتوای سایتهای شرکتی معمولا ثابت بود و تغییری نداشت. اما امروزه نمیتوان با داشتن سایتهای استاتیک با دیگر سایتهای شرکتی رقابت کرد.
4. یک بخش اخبار یا وبلاگ در سایت خود راهاندازی کنید.
با راهاندازی بخش وبلاگ در سایت خود، کاربران و مشتریان را از آخرین اخبار شرکت خود مطلع کنید. حتی میتوانید مقالههای آموزشی در مورد حیطهای که در آن فعالیت میکنید بنویسید. بدین صورت کاربران را نه تنها در جریان آخرین اخبار شرکت خود میگذارید، بلکه به آنها کمک نیز میکنید و قدم مثبتی برمیدارید.
اینگونه کاربران به شرکت شما حس بهتری خواهند داشت و در نتیجه اعتمادشان نسبت به شرکت شما بیشتر خواهد شد. چون هم میبینند سایت فعالی دارید و دائما اخبار شرکت خود را نشر میدهید؛ هم اینکه با آموزشهای مختلف در قالب مقاله به آنها کمک میکنید دانش خود را بیشتر کنند. پس شک نکنید داشتن بخش وبلاگ در یک سایت شرکتی بسیار میتواند در اعتماد بیشتر کاربران تاثیرگذار باشد.
5. صفحه تماس با ما کامل داشته باشید و از نقشه گوگل استفاده کنید.
کاربران باید بتوانند به راحتی با شما در تماس باشند و اگر سوالی دارند، فورا با شما تماس گرفته و از شما سوال خود را بپرسند. پس در سایت خود باید صفحهای تحت عنوان تماس با ما داشته باشید تا به کاربران انواع راههای تماس با شرکت خود را معرفی کنید. لینک این صفحه را حتما در صفحه اصلی سایت خود قرار دهید. هدر و فوتر سایت مکان مناسبی برای قرار دادن لینک صفحه تماس با ما محسوب میشود.
در این صفحه حتما سعی کنید با استفاده از نقشه گوگل، مکان شرکت خود را روی نقشه نشان دهید. شاید مراجعهکننده حضوری نداشته باشید اما قطعا حس اعتماد کاربران به شما بیشتر خواهد شد؛ زیرا میدانند این شرکت در یک مکان حقیقی فعالیت میکند که آدرس آن به راحتی در دسترس است.
اگر مراجعه کننده حضوری دارید، حتما از دکمههای مسیریابی استفاده کنید. به عنوان مثال دکمه مسیریابی به آدرس شرکت خود را از طریق اپلیکیشن ویز و گوگل مپ در این صفحه قرار دهید. با این کار باعث میشوید کاربری که میخواهد به شرکت شما بیاید نیازی نداشته باشد خودش آدرس شما را در اپلیکیشنهای مسیریابی مثل ویز پیدا کند؛ با یک کلیک روی دکمه مسیریابی، لوکیشن دقیق شرکت شما در اپلیکیشن نمایش داده خواهد شد و کاربر میتواند به راحتی به شرکت شما مراجعه کند.
در زیر یک صفحه درباره ما از سایت همیاروردپرس را مشاهده میکنید که تمامی نکات بالا را رعایت کرده است:
نتیجهگیری در مورد طراحی سایت شرکتی
امروزه تمامی شرکتهای کوچک و بزرگ نسبت به طراحی سایت شرکتی خود اقدام میکنند تا حس اعتماد کاربران به خود را بیشتر کنند. در این مقاله از سایت دایناوب به بررسی 5 نکته پرداختیم که به شما کمک میکند سایت شرکتی بهتری داشته باشید. پس حتما این نکات را رعایت کنید تا تاثیر آن را به وضوح ببینید.
دیدگاهتان را بنویسید